onsdag 7 december 2016

Barnens mamma försöker anstränga sig

Dock måste jag tillägga att jag har det ganska bra som "styvmamma".

Än så länge fungerar det mesta smärtfritt.

J:s ex har kommit på för länge sedan att hon inte kan visa sin ilska mot mig så att barnen ser.
Han säger att hon inte har pratat dåligt om mig framför barnen, men att hon har haft en ilska.

Han säger att hon har en ilska mot honom också, men det märks inte tycker jag.

Tex så ringde hon en dag och sa:

"Brukar ni titta på netflix?"

Vi hade netflix, men det var hennes egentligen.
De har haft det under deras förhållande.

Men det går ju att titta på fler ställen.

Han svarade ja, och då sa hon:

"Det är ok om du och barnen tittar, men jag tänker inte betala för att Rebecca ska titta."

Nu senast sa hon att hon verkligen försöker och kämpar för att acceptera mig.

Så jag har samlat mod och bjudit till genom att låta J hälsa till henne då de pratar i telefon.

Även när barnen och jag bakade pepparkakor så frågade jag om inte de ville ta med pepparkakor och bjuda sin mamma, som de gjorde.

Jag sa också till barnen att de kan ge henne, mig och J en julklapp, genom att göra den i skolan tex.
(Jag sa att de också kan ge julklappar, så som vi ger dem.)
De kan slå in mammans paket hemma hos oss så att hon inte ser vad det är.

Så jag vill inget hellre än att ha en fungerande relation.

Jag vill vara mer delaktig i barnens liv.
Följa med till skolan när de har något speciellt.

Jag fick inte komma på barnens skolavslutning för J.

Deras mamma skulle vara där och då ville han inte göra henne illa.

I bland vill jag vara väldigt delaktig.
I bland så vill jag bara skita i allt och bara vara hans tjej.

I alla fall så skulle jag säga att det mesta fungerar smärtfritt.
Som tex att barnen tycker jätte mycket om mig.

De är väldigt kramiga och tar mitt parti mot J när vi skojbråkar.

Hans ex har inte klagat på något som vi gör eller säger när vi har barnen.

Dessutom så tycker jag om hans barn.

De lyssnar också på mig när jag säger till dem.

Det kunde ha varit värre....

I bland känner jag att hon och jag borde prata om allt som varit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar