lördag 20 december 2014

Så fort kuken står

Ofta så väljer jag bort killar som är ca 10 år yngre än mig.
Men, man vet ju aldrig, så jag är inte helt anti.

De kan ju vara seriösa.

En kille skrev till mig på en dejtsida.

Det första jag skrev till honom var att, han bodde ju i Göteborg och jag i Sthlm....

Hur ska det gå, tänkte jag.

Han skrev att han ska flytta upp om en månad.
Han skrev långa svar och det lät nästan som att han övertalade mig att ge det en chans.

Så vi bytte kik, ett sms program, används via internet och där man kan vara anonym.
Man behöver inte ge ut sitt telefonnummer.

Vi började smsa och han ställde en massa frågor om mig.
Jag tänkte att han var intresserad eftersom han var så framåt.

Sent på kvällen så sa jag god natt och då sa han att han hade ju tänkt att vi skulle prata i telefon.

Ja, han verkade verkligen intresserad.

Dagen efter så kom en tanke till mig.
Jag hoppas att han har läst min text på dejtsidan.
Så att han inte slösar min tid. Där står det vad jag vill ha.

Jag frågade honom, Självklart hade han läst den. sa han.

Jag propsade mer på, att det som står i texten,visar ju vad man vill och inte vill.
Eftersom jag har erfarenhet av att en del säger saker som inte är sanna....

Då skrev han:
"Ska vi lägga korten på bordet?"

Jag svarade: "Jag har gjort det, om du har nåt att säga, så varsågod."

Han: "Jag har varit ärlig med dig. Du är en vacker tjej men jag anser inte att vi kan ha ett seriöst förhållande pga. åderskillnaden. Men du verkar intressant och jag tycker det hade varit kul att lära känna dig."

Jag: "Åldersskillnaden? På vilket sätt?"

Han: "Du är 39 och jag är 29, jag tror att vi är i olika faser i livet. Jag vill lära känna en tjej, flytta i hop, skaffa barn osv. Om hon ska va äldre än mig så, max ca 2-3 år äldre."

Jag kände att jag blev irriterad.

Jag: "Men varför skrev du då till mig? Missade du att min ålder står på sidan.??
Du skrev ju en massa saker som lät som att du hade ett intresse, att du skulle flytta hit mm."

Han: "Men jag är intresserad av att lära känna dig. Men som vänner."

Jag: "Jag är med på en dejtinsida för att hitta en relation, inte vänner!
Du fick mig att tro att du hade ett romantiskt intresse."

Han: "Men det har jag om jag ska vara ärlig."

Jag: "Du skrev att du är ärlig och rak på sak, jag kan inte hålla med där..."

Han: "Men det är jag ju, jag berättar ju allt nu."

Jag: "Nä, nu får du snurra dig ur detta trassel!"

Han: "När det gäller fysisk attraktion så känner jag mig attraherad av dig. Men att bli sambo eller gifta sig, då är det mycket att tänka på. Nu är det upp till dig, vi kan vara chattkompisar, vi kan vara vänner och prata i telefon och kanske träffas. Du får bestämma vilken typ av relation vi ska ha."

Jag blev sååå arg! Jag hade sådan lust att skriva till honom att så fort kuken står så låtsas killar vara intresserade! Men jag väntade tills jag kom på något mer diplomatiskt att skriva.

Jag: "Du, ingenstans i min profiltext på dejtsidan, står det att jag söker vänner.
Det står inte heller att jag söker en kk. Det framgår väldigt tydligt i min text att jag söker något seriöst. Du säger att du är ärlig men du har hade chansen, redan vid första mailet, att tala om hur det låg till.  Men istället så försökte du tala om att du ska flytta hit, att vi skulle prata i telefon, du frågade en massa saker om mig, osv. Det lät på dig som att du var ute efter något seriöst.
Det är inte ett dugg schysst mot mig att få mig att tro en sak och vara ute efter något annat."

Han: "Okej... förlåt...."

Sen var kontakten avslutad. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar