måndag 8 december 2014

Kraftig yrsel

Jag vaknade av att klockan ringde 05.00.

Jag sträckte lite på mig och kände hur magen levde rövare.

Jag stödde mig på armbågen och kände hur jag hade kraftig yrsel!

Jag la mig ned igen.
Då kände det inte lika mycket.

Jag prövade att resa mig igen, samma sak, la mig ner igen.

Jag satte mig upp, satte ner fötterna på golvet och sträckte mig efter mina tofflor.

Jag höll på att ramla omkull av yrseln och ett kraftigt illamående uppstod.

Det går ju inte att gå och jobba såhär!
Jag messade till kollegan och sa att jag inte kan jobba i dag sen somnade jag om.

Jag har haft såhär förut, men det var några år sen.
Det brukar gå över om jag sover en liten stund till.

När jag vaknade så hade jag sovit 12,5 timmar!?
Från att jag la mig i går kväll.

Yrseln var lite bättre, jag kände av den lite och även illamåendet men jag kunde gå upp.

Läkaren ska ringa i dag.
Jag ringde dem i fredags, jag vill nämligen ta blodprover.

Jag är jätte svag i vaderna då jag går upp för en trappa/backe eller så känns det i dem när jag sitter på huk och ska resa mig upp.

Muskeltrött typ.

Har haft det en längre tid men tänkt att det har med sjukdomen att göra.
Kanske har det med den att göra, att man blir muskelsvag, men jag vill i alla fall kolla.
Plus att när jag går ner för en trappa så känns det som att det sitter en gummisnodd på vaden.
Händer i bland.

I går då jag letade efter skor så kände jag att jag borde varit hemma istället.

Jag var väldigt svag och behövde sätta mig ner i bland.

Jag blödde nämligen i går.............

Men i dag var det inget.

Suck.....

Jag är inte så positiv till att läkaren ska ringa.
De brukar fråga hur man mår, hör de "blod" så vill de sätta in mediciner.

Jag förstår det.. men jag har inte haft blod i mer än en eller två dagar, sen brukar jag bli bättre.

Jag vill inte då stoppa i mig starka mediciner.

Måste man vara rik för att ha en läkare som man kan bolla med?

De jag har haft kollar tillståndet, rekommenderar medicin, sen pratar man inget mer med varandra.

Ingen personlig kontakt, de kollar inte hur man mår i  livet, pratar om alternativa saker, osv.
De är ju bara utbildade i medicin, inget mer, verkar det som....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar