fredag 12 december 2014

Känns bättre i dag

Jag sov dåligt och drömde en mardröm.

En spindel var på mig, efter mycket om och men så fick min kompis bort den och dödade den.
Jag vände mig dit där den dödades och det var säkert 2 dl blod där...

Vaknade mitt i natten med migrän.

Gick upp och tog en tablett och somnade om.

Jag har de senaste veckorna haft en jobbig känsla i kroppen av att gå till jobbet.

Har funderat på varför, jag tycker ju att livet är lite trist och ensamt, har funderat på om det är pga det?

Jag vet inte, men jag har inte trivts med den första killen jag var med.
Jag gjorde det i början men inte sen.

Den jag var med i går var ok.
Jag kunde inte riktigt slappna av dock.
I bland var han jätte tyst, ofta. Även om jag försökte prata och ställa nån fråga.
På nåt sätt kände jag att jag var i vägen.

Efter att jag hade pratat med chefen i går, där han sa att de inte hade en lärlingsplats åt mig så messade jag honom:

"Om du får höra någon kritik av mig så vill jag gärna höra det också."

Han svarade: "Du ska veta att det inte är lätt att bedöma en praktikant, som aldrig varit ute och jobbat förut. Vi har nog aldrig kunnat säga bra eller dåligt om någon praktikant bara efter 8 veckor. En bra praktikant är på jobbet kl 07 och intresserad hela dagen, det har jag förstått att du är."

När vi pratade i telefon tidigare om lärlingsplats så sa han att:
"Grabbarna tycker det är jobbigt att ha med nån när det inte finns så mycket jobb."

Undra vem som sa så? Den jag var med i går?
Den första jag var med under praktiken fikade länge och tog det väldigt lugnt, så lugnt så att jag blev rastlös. Det var inte brist på jobb.

Den jag verkligen har trivts med, är han jag varit med den sista tiden.

Jag messade honom om vad chefen sa och han sa att det var jätte synd.

Han jag var med först på praktiken, började att vara lite skum den sista tiden och sen på julfesten så var han jätte stel mot mig.

En sak jag har märkt är att de inte gillar invandrare, homosexuella osv.
De har inte sagt det rakt ut men det kommer små gliringar i bland.

Då har jag känt mig obekväm.

Ja, ja... i dag är det fredag, jag ska ner till firman och kolla vem jag ska jobba med....

I morgon, lördag, så är det dags för extrajobbet igen.

Det känns bättre i dag, jag tänker att det löser sig, jag vill ju ändå må bra av att gå till jobbet.
Inte att det känns krystat som det gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar