onsdag 10 december 2014

Viktigt att bry sig om sig själv

I går jobbade jag.
På lunchen var jag på vårdcentralen och tog prover.

Ska tillbaka på fredag och göra fler tester.

Min kollega sa att han var dålig så han skulle nog vara hemma i dag.
Han har ju varit lite krasslig.

Han ringde den andra killen som jag var med första månaden.
Han var också lite dålig och skulle ev också vara hemma.

Mycket riktigt, jag fick mess i morse om att båda skulle vara hemma i dag.

Klockan var 06.30 och jag var klar för att åka hemifrån.

Jag messade den ena arbetsledaren och skrev att de var hemma i dag, och i fall jag också skulle vara det eller inte.

Han skrev: "Vill du inte vara hemma och vila så kan du alltid komma ner till kontoret så kollar vi efter nån som du kan jobba med."

Jag mår ju inte så bra så jag frågade om det var ok att passa på att vila då båda killarna var hemma i dag. Eftersom jag inte känner mig hundra.
Han vet ju att jag var hemma i måndags.

Vi bestämde att jag ska komma till firman i morgon istället, strax före 07.

Jag fick såklart dåligt samvete och är orolig att de ska tycka att jag är slö eller liknande.

Men samtidigt känns det ok. De får tycka vad de vill.
Jag mår inte bra och framförallt inte på mornarna just nu.

Jag skulle prata med chefen i går ang om det finns lärlingsplats till mig.
Han visste vad samtalet handlade om.
Han messade att jag skulle ringa senare, vilket jag gjorde.
Inget svar när jag ringde.

Får se om vi hörs i dag då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar