lördag 20 december 2014

Ville hem och grina!

I torsdags morse så satt vi i bilkö på väg till första jobbet.

Jag passade på att ringa chefen på mitt extrajobb som hade ringt mig förut.

Han berättade att det ska bli en massa nedskärningar efter jul.

De ska ta bort en massa extrapersonal.....

Jaha.... Ingen lärlingsplats och inget extrajobb....

Jag ville bara gå hem och grina!

Samtidigt någonstans i mig så tändes ett hopp.

Tänk om jag får ett heltidsjobb ändå i januari och slipper jobba helger nåt mer på extrajobbet?

Gud vad skönt att slippa helger och för engångs skull vara ledig?

Jag har inte haft semester på flera, flera år, jobbat extra på min lediga tid osv.

Tänk att få slippa?

Blandade känslor.....

Var på arbetsförmedlingen i fredags efter avslutningen i skolan.

Vi var i skolan nån timme för att få intyg och tårta.

Så jag tänkte att det är lika bra att skriva in sig som arbetssökande direkt på AF.

Jag satt med en handläggare och blev tio minuter sen till min parkering.

När jag kom ut så fladdrade den gula boten fint i vinden på min vindruta.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar