fredag 12 juli 2013

Ljus framtid som elektriker ;)

Jag frågade ju några killar förut vid mitt jobb om de jobbade för den där elfirman som de stod vid.

Det gjorde de.

Jag sa till dem att jag har sökt en utb som elektriker och frågade om man då skulle söka praktik hos dem när det var dax.

Ja det skulle jag, det behövdes mer tjejer i branschen.

Jag berättade för dem för ca 2 veckor sedan att jag nu visste att jag hade kommit in på utbildningen.

I går så stoppade en tjej mig.
Hon jobbar på området där jag jobbar som fastighetsskötare.

"Nu har jag pratat med en elfirma här som jag jämt brukar käka lunch med.
Jag berättade om dig och att du kommer behöva praktikplats sen.
Killarna på elfirman hade skrikit i kör att de ville ha dig dit."

"Jag sa att du var söt oxå." sa hon.

Hahahhahaha

"Oj vad snällt av dig att tänka på mig...." sa jag.

"Ja, man ska ju ställa upp på varandra." sa hon.

Vad gulligt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar