söndag 14 juli 2013

Barkillen

I går kväll var jag ute på mitt stammisställe.

Jag och min kompis gick runt på stället.
De har flera våningar och flera barer.

Då vi kom högst upp och stod och tittade på ett liveband så vände jag på huvudet och fastnade med blicken i baren.

En av barkillarna tittade på mig och mimade pga musiken:

"Hej, allt bra?"

Min kompis frågade vem den söta killen var.
Jag vet inte, alltså han jobbar här och förra gången jag var här så frågade han oxå hur jag mådde.

Förra gången det hände så blev jag förvånad och tänkte,
"Frågade han mig? Jag känner ju inte honom."

Jag har sett honom ett par ggr tidigare såklart och har i bland handlat av honom.
Har alltid tyckt att han var söt.

Dock så brukar jag aldrig ragga på killar som jobbar i bar.

Jag som inte vill ha fördomar har dock vissa här i livet ändå...
Som tex om barkillar.
Att de raggar hejvilt och är oseriösa.

Jag vet...man ska ju inte dra alla över en kant.

Klockan började bli sent och min kompis och jag skulle köpa en till annanas juice. (mums)
Jag gick själv och kom på att jag kan gå till baren högst upp.

Trots allt så undrade jag lite varför den där barkillen hade små pratat med mig.

Kanske var det för att han är trevlig mot alla gäster, kanske för att jag är stammis.
Vad vet jag...Men jag ville inte undra.

Så jag gick upp dit, beställde en juice av honom och då jag skulle betala så sa han, nej.
Jag fick den gratis.

Jag tänkte att nu får jag faktsikt fråga....

Lappen till låskillen häromveckan hade gjort mig lite modigare. :)

Då barkillen tittade på mig nästa gång så vinkade jag honom till mig.
Jag lutade mig fram och sa med den höga musiken runt oss:

"Är du singel?"
"Ja." sa han och nickade flera ggr.

Jag tänkte snabbt, Vad fan säger man nu? Vill du ta en fika med mig?
Vill du gå på date med mig?

Det var fullt med folk i baren som ville beställa så jag bara sa något snabbt.

"Vill du träffa mig?"

Han sa ja och nickade.

"Eh... hur gör vi då....ska jag skriva mitt nr på en lapp?" sa jag.

Han tog ett kvitto och en penna som låg på disken och gav mig.

Jag skrev mitt namn och telnr.

Jag vek i hop det till en liten fyrkant....
Han tog en beställning av någon bredvid mig.
Han tittade på mig och jag gav honom lappen och pennan, lite i smyg, lite diskret.
Lappen var ju så liten :)

Då han tog emot den så nuddade våra händer varandra och vi höll kvar så i några sekundrar och tittade varandra i ögonen och log.

Sen åkte jag hem.

I dag då jag vaknade så slog det mig, han har ju faktiskt bjudit mig på kaffe eller juice förut...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar