onsdag 17 juli 2013

Ledighet och mat

Barkillen har inte hört av sig än.
 
Jag är ledig några dagar från vaktmästeriet men jobbar då ist på mitt extra jobb.
Det har varit lite jobbigt att inte kunna vara helt ledig...
 
Nu har jag ordnat så att jag är ledig en hel vecka!
Lördag till lördag.
Jag har några dagars semester att ta ut så det blir sista veckan innan skolan börjar.
 
SÅ skönt!!!  :)

I går så hade jag planer på att ta en skogspromenad med en kompis och hennes hund, men efter missförståelser så blev det inställt. :)

Sen skulle jag träffa två vänner och grilla men den ena hörde ej av sig.
Jag fick en impulsiv tanke, att bjuda grannen på middag.
Ute, på baksidan av huset.

Det visade sig att den personen hade glömt mobilen hemma och ville grilla, men då hade jag redan bokat om. :)

Grannen sa ja, och sen frågade vi en till granne som hon i sin tur brukar ha kontakt med.

Jag har börjat umgås mycket med min granne och jag trivs med henne.
Vi är ganska lika. :)

Så jag marinerade kyckling, sötpotatis, morötter, palsternacka, tomat, rödlök, aubergin och vitlöksklyftor. Sen körde jag allt i ugnen.
Gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar