torsdag 21 februari 2013

Sjukhusets beslut

Jaha....

Jag hade enligt blodproverna och undersökningen en inflammation.

Normalvärdet för att inte ha inflammation ska ligga på under 3, sa läkaren.
Mitt värde låg på 40.

Läkaren ville:

Att jag skulle köra lokalbehandling.
Att jag skulle börja med Pentasa igen.
Att jag skulle vara sjukskriven i två veckor.

Hon nästan krävde att jag skulle vara hemma och vila.

"Jag vill komma åt det här på en gång med tanke på att du har varit väldigt sjuk förut."
"Om vi lyckas hejda detta nu så slipper du kortison."
"Det är jätte viktigt att du vilar och får läka."

Pentasa......dagligen.... jag som äntligen har börjat att få tillbaka mitt hår....
Det var riktigt jobbigt...med håret...jag som redan har tunt hår. :(

Läkaren sa också att om man har varit sjuk och sen blir frisk, så kan man tappa håret 2-3 månader efter det. Då har det inte med medicinen att göra.
Kroppen har bara inte tid med att ta hand om hår och naglar när kroppen är dålig. Vi får se...

Jag hade också tappat nästan 2 kilo i vikt och mitt närings...vad det nu hette, testet, var inte så bra.
Så jag fick med mig några näringsdrycker hem.
De är jäkligt goda.
Läkaren ville att jag skulle lämna nya prover redan på måndag.
Hon vill verkligen se i tid att det går åt rätt håll.

Jag vet inte vad jag ska känna.
Känner mig inte så deppig faktiskt....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar