tisdag 26 februari 2013

Återbesöket

Hur det gick?

Bra! :)

Från att inflammationen har legat på 40, som jag skrev tidigare, så låg det nu på 20. :)
(fick höra i dag att 40 är väldigt, väldigt högt..)

Så jag ska fortsätta med lokalbehandlingen i 2-3 veckor till, sen glesa ut det för att sluta.
Den dagliga medicinen som jag tar, ska jag fortsätta med.
Om det fortsätter att vara bra om en månad, när jag ska träffa läkaren, så får jag ev trappa ned till 2 om dan.
Lägsta dosen.
Nu tar jag 3 om dagen.

Om jag blir sämre igen så ska jag såklart höra av mig.
Men jag ska ju bara bli bättre. ;)

Den läkare jag träffade har jag inte sett förut.
Jag berättade att jag blev frisk då jag arbetade med mig själv psykiskt och ändrade kosten.

Jag blev glatt överraskad!

Han höll med, han sa att han vet flera studier/forskningar som visar på att hjärnan och immunförsvaret hänger i hop.
Alla placebo forskningar det har gjorts.

(När folk tro sig få medicin fast det är ett sockerpiller och att de blir friska ändå)

Precis det jag säger och sagt, tankens kraft är så stark.
Vi kan skapa oss så mycket krämpor och allvarliga sjukdomar.
Vi kan oxå få dem att försvinna.

Kroppen och hjärnan är helt fantastiska och kan utföra underverk.

Men såklart tror jag på mer, själen finns där, vi är vår själ.
Kroppen har vi till låns och den tuffar på och gör allt för att vi ska må bra.

Det handlar oxå om att vi tar hand om och vårdar vår kropp.
Med mat, sömn, lugn, göra saker för oss själva, osv.

Den gör ju allt för att saker och ting ska fungera för oss, så det är det vi kan ge tillbaka.

En sak som jag har lärt mig genom tiden är att vara sann emot sig själv.
Att ha ett rent hjärta.

Att säga rakt ut vad som känns bra för en och vad som känns dåligt.

Vi vågar ofta inte alltid vara helt ärliga, tänker för mycket på andra så vi glömmer oss själva.

Jag pratar inte om att vara elak mot andra, men att faktiskt kunna säga nej, att våga säga ja.

Att älska helt villkorslöst, även folk som vi stör oss på, känn kärlek och ha förståelse.

Då tror jag iallfall att man kan ha att lyckligt liv. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar