tisdag 12 februari 2013

Beslut

I dag är jag så trött......

Jag känner mig på lite dåligt humör.
Fast jag vet inte varför....

Allt med killen är bara bra, vi pratade i telefon i över 5 timmar i går.

I går träffade jag oxå en gammal vän som jag inte har haft kontakt med på ca 1,5 år.
Vi hade massor att prata om och det kändes som vi inte hade varit i från varandra.

Båda vi kände sorg i hjärtat över den brutna kontakten men sånt är livet i bland.
Det hade sina orsaker då.

Känns bra att ha henne vid min sida igen, vi förstår varandra.

Så...jag har inget att vara små sur över.....
Hm... är det tröttheten må tro?
Ja, kanske det...

Jag kollade distansutbildningar.
Hittade en om skrivande (webben, bloggar, medier, osv) och en om datorer (hårdvara, felsökning mm)
Jag anmälde mig till dem.

Men några dar senare så kom det en tanke till mig, helt plötsligt, som att någon tände en lampa.
Hahhahaha

Jag ska plugga till kostrådgivare!

Först ska jag plugga näringslära.

Det är dock en djungel där ute!

Vilken kurs ska man välja? Vilken skola? osv, osv.

Vissa kostar massor med pengar som jag inte har.
Vissa kostar mindre, vissa kanske är gratis.

Måste kolla nogrannare, vill ju ha poäng, bevis på att man har utbildat sig.

Sen tänkte jag att man kunde gå vidare med kostutbildning, att man riktar in sig på allergikost.

Jag kände bara med hela mitt hjärta att detta kändes rätt.
Är nog för att jag har egen erfarenhet av det. :)

ps. Har ni som läser detta något tips, så säg till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar