onsdag 20 februari 2013

Ringde sjukhuset och berättade

I dag kände jag att jag behövde ringa till sjukhuset.

Sjuksystern som tog emot mina uppgifter blev väl inte så glad.

"Du vet att du ska ringa till oss direkt när du blir dålig?"

Jo, jag vet ju det....

Men eftersom jag har varit frisk ett tag nu utan läkemedel så tänkte jag att det bara var ett litet bakslag.
Men nu har jag blödit varje dag, flera ggr om dan i nästan 3 veckor.
Plus feber.
Plus att jag inte har någon aptit, så jag äter nästan ingenting.

Tvingat i mig 4 skedar glutenfri musli med laktosfri fil eller sojamjölk med frysta blåbär på morgonen.
Vill inte ens ha mitt morgon kaffe...

Sen till lunch försöker jag tvinga i mig sojamjölk med blåbär och kiwi, men jag klarar bara ett par skedar. Försöker dricka mycket, har juice hemma.
Det går lite bättre.
På kvällen blir det samma sak.

Jag har sovit 12 timmar i två dagar nu, plus att jag ligger på soffan hela dagarna.
I går kände jag mig faktisikt hungrig så jag gjorde pytt i panna och ägg.
Jag blev nöjd då jag klarade att äta halva maten.

Det blir att man inte orkar göra mat och inte heller har aptit.
Det är svårt då.

Enligt vågen imorse så har jag gått ner 2 kilo.
Men jag litar inte på den. Vi får se.

Det ska ringa en läkare i dag i allafall.
Vi kommer då gå in på allt mer och så får vi se om de vill att jag kommer in och lämnar akutprover.

På något märkligt sätt....lite, lite grann...så känns det som att det är något bättre.
Fast knappt märkbart, men ändå...

1 kommentar:

  1. Hoppas du får bra hjälp!

    Min mage har stillat sig lite. Lämnade prover i dag. Men kalproctinprovet tar ju två veckor, mina blodprover är alltid bra. Jag har aldrig fått feber men mycket slem, diarré och blod.

    Håller tummarna för dig!

    SvaraRadera