måndag 25 februari 2013

Lätt i sinnet

I dag känns det bättre.
Jag känner mig på bra humör.
Lätt i sinnet.

Om jag börjar gräva efter känslan, "vad har ditt liv för mening?
Vad ska du göra i livet?"
Ja, då känns det inte som att jag kan ge ett sprudlande svar.

Men just nu så känns det jag känner i dag som att det räcker gott och väl.

Jag var ganska negativ i går... :)

Men alla har väl sina dippar, sjukdom kan bryta ner den starkaste personen anser jag.

Jag har varit och tagit prover i dag.
I morgon ska jag till sjukhuset och få svar på hur de är.

Pratade länge med killen igår, han sa blandannat:

"Jag längtar efter dig."
"Ge inte upp mig."

Så de orden kändes jäkligt bra, precis vad jag behövde höra.

En god vän och hennes sambo kom förbi mig i går.
De tänkte ta med min hund på promenad.
Men jag ville följa med, om det var en kortare promenad.
Så blev det, vi stannade en stund i solen.

Det kallar jag omtanke!! :)
Att de åkte hela vägen hit för att underlätta för mig.
Det värmde!

Värmde gjorde också solen, faktiskt, den gjorde det.
Det märks då att våren är på väg. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar