söndag 26 augusti 2012

Trött och närhetstörstande

Jag är frisk igen, jag misstänker starkt att det var svampen.
Jag fick höra en annan som hade reagerat på svamp oxå.

Härligt att vara frisk! :)

I fredags då jag vaknade kändes det som att jag var hög. :)
Eg vet jag ju inte hur det känns men jag hade sådan stark lyckokänsla.

Jag älskar mitt liv!!!
Ville jag säga till folk. :)

I fredags började jag att få migrän (eller vad det nu är..måste ringa läkaren, har ju haft detta i hundra år)
Jag fick en lättare nackmassage av en kompis men det gjorde sjukt ont i huvudet och alvedonen höll inte sin fulla tid.
Jag vaknade kl 02 på natten av att det gjorde fruktansvärt ont så jag gick upp och tog alvedon.

När kl ringde 06 på lördagen och jag skulle upp och jobba, då kände jag att jag var helt slut.
Men jag gick ändå.

Det började bra.

Jag åt en banan och en proteindricka emellan butikerna och då jag kom fram till den andre butiken kände jag att jag mådde illa.
Sen helt plötsligt så började jag att få sämre hörsel.
Sen började min syn att bli ofokuserad.

Så jag gick direkt mot lagret.

Jag frågade en personal om han kunde öppna åt mig.
"Jaha.....suck...Men finns det ingen annan i närheten?"
"Nej jag hittar ingen"
Så han var tvungen att gå med mig till lagerdörren som var ca 10 steg att gå.....

Jag frågade om de hade någonstans att dricka vatten.

"Ja, på toan...annars är det personalrummet och det är på andra sidan butiken..."
Jag såg hur han absolut inte ville gå hela vägen dit....

Så jag gick in på en toa, drack vatten från kranen och satta mig på toastolen med huvudet mellan benen. Där satt jag en stund.

Sen gick jag ut och fortsatte jobba.

Jag mötte killen igen och sa:
"Tack för att jag fick komma in på lagret, behövde sitta ner, jag fick nämligen blodtrycksfall"
Han svarade:
"Jaha" och fortsatte jobba.

Underbart med medmänsklighet... ;)

Jag mådde lite bättre efter en stund.

Så skumt, jag vet inte vad som hände.

I natt så sov jag nästan elva timmar.
Kroppen känns överkörd, det var tungt att ens gå upp.
Konstigt...

Men bra att jag är ledig. :)

Jag saknar närhet.
En av mina kompisar sa att det kan va rätt skönt att vara själv i bland.
Jo, sa jag...men det är ju bara för att hon har sin partner.
Jo, det var ju sant, sa hon..."Jag ska nog inte säga nåt eftersom jag inte är helt själv"

Jag är ju helt själv.

Det står att läsa överallt att en människa verkligen behöver fysisk kontakt av en annan människa.
Utan det så blir immunförsvaret sämre och en massa annat.

Man känner verkligen det då man har varit själv ett tag.
Att det är fysiskt jobbigt.
Det går i perioder.

Jag träffade min kompis son i går, jag fick en lång kram.
Då kände jag i kroppen att man blev lite "påfylld" igen.

:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar