onsdag 22 augusti 2012

Prover

I dag ska jag lämna en del prover.

Sen om några veckor ska jag till läkaren.

Jag har inte träffat henne på jätte länge.

Jag ska säga att jag vill sluta med medicinen helt!

Jag fick ett bakslag häromveckan, det skrämde mig.
Men jag insåg ju ganska snabbt att jag inte behöver va rädd.
Jag vet ju det innerst inne att det bara är ett bakslag.
Det höll bara i sig ett par dagar.

Men man måste ju leka detektiv för att bli frisk och det gjorde jag.

Blev bjuden på middag förra veckan och då såg jag att det skulle vara färsk svamp i salladen.

Jag vet att jag reagerade starkt på den, psykiskt, i tystnad, men tänkte att jag iallafall skulle pröva.

Så jag gjorde det.

Ett par timmar senare så var magen i uppror.

Färsk svamp spär nämligen på om man redan har candida i tarmen.
(som även andra människor som inte har nån sjukdom och kan detta med candida bli ett problem.)

Får se om det var det, sen har jag en grej kvar och det är laktosfria produkter.
Jag använder ju det men en del som haft sjukdomen kan inte ens äta laktosfritt.

Då finns det sojamjölk, havremjölk osv.

Det löser sig!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar