söndag 19 augusti 2012

Dax att se sig om

Jag såg en film häromdagen, den talade verligen till mig.

I bland känns det ju som att en bok, en text, en film, osv är gjord bara för dig. :)

I slutet av filmen så satt han vid sin pappas grav och sa "Jag förlåter dig".

Det blev så tydligt för mig då, jag måste bara åka till mammas grav!

Så jag ska åka dit i dag och plantera en blomma. :)

En annan sak som jag har kännt länge, jag trivs inte här.

Det finns massor som jag kan rabbla upp som är negativa.

Mycket "betong", mycket folk, kan därför inte ha hunden lös, mycket ljud hela tiden, liten balkong, lägenhen har en tjock tystnad, dimma över sig, någon dött och stilla.
Jag vet inte hur jag ska förklara det.

Kanske har varit för mycket negatvit här.

Han som jag trodde att jag skulle få barn med osv, lämnade mig, jag bytte till mig denna lägenhet.
De som jag bytte med tjafsade med mig och kom och sökte upp mig flera ggr.
Mitt ex bodde här med mig och det var bara tårar och smärta.
Jag var jätte sjuk i sjukdomen och var sjukskriven.

Visst det är nära vattnet och viss natur.
Men det är massor med folk, massa nybyggda hus, aldrig helt tyst, man hör grannar i huset, grannar utanför i andra hus, tunnelbanan, bilar, går jag i skogen så möter jag alltid folk, min hund kan inte gå varsomhelst då det finns krossat glas osv på marken.

Nä... jag har svårt att hitta något positivt.

Min granne var en perfekt hundvakt, men nu ska hon flytta till annan ort.

Jag fick ju ett jobb nära hemmet så nu behöver jag ingen hundvakt eftersom jag kan komma hem på lunchen och gå ut med honom.

Det verkar vara det enda som håller mig kvar här.

Jag tror att det är dax att kolla runt lite efter annan bostad...... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar