fredag 10 augusti 2012

Att bli frisk från UC och annat pga kosten

Vilken skillnad!!

Jag vet att jag har sagt det ett par ggr nu :)

Men jag blir så lycklig och fascinerad!

Som sagt igen, jag drog ner på socker och vete.
Lite grann på laktos.

Alltså INGE:

Godis, Choklad, bullar av nån sort, bröd, även knäcke, pizza, kebab, pasta.

Jag äter istället:

Mörk choklad

Laktosfri turkisk youghurt med honung, nötter och bär.

Glutenfri pasta, risbröd (hårda, tunna), laktosfri mjölk, grillchips, popcorn, glutenfri musli. mm.

Sen såklart äter jag det jag åt förut, massor med frukt och grönt.
Grönsaker till varje måltid, kött, kyckling, köttfärs, fisk osv.
Jag gör egna såser av creme fraiche och vitlök, soltorkade tomater osv.

Jag har slutat att blöda HELT, jag är helt normal i magen.
Helt normal. :)

Utan ens lokalbehandling. ;)

(vissa är dock så känsliga så att de inte ens kan äta sånt med soya el grillkrydda pga jäst tror jag...mer finns att läsa i Annika Lagerhorns ebok)

Mina naglar har kommit tillbaka och de växer som ogräs så nu målar jag naglar igen. :)
Sen mitt hår då?
Jag har börjat kunna ha utsläppt igen!
Jag har haft hästsvans i, jag vet inte hur länge!

Det syns att det är tunnare på den delen som hänger ner men det är mer hår på själva huvudet, plus att det är hundratals nya hårstrån som är på väg. :)

Känner mig så jäkla lycklig!

Tänk att jag varit så sjuk.
Tänk att jag bara riktade in mig på mediciner och dess biverkningar och folks erfarenheter.
När det var såhär enkelt!

Kosten!

Men..jag visste ju inte annat.

Kosten bidrar till så mycket hos människan, tänk om fler skulle pröva på detta.
Huvudvärk, uppsvälld mage osv osv finns massor som man får pga spannmål.

Sen är det tråkigt att läkarna inte informerar om detta.
De säger ju att kosten inte har betydelse.

Den har ju det, överallt finns det folk på nätet som ändrat kosten och blivit friska!

Men, hörde någonstans att läkarna inte får lära sig om kostens betydelse i skolan.
Plus att läkemedelsföretagen skulle ju förlora miljontals med pengar.......

Det är ju som sagt svårt att hitta ställen som gör glutenfria pizzor, (pizza hut gör dock)
Så jag ringde min lokala pizzeria...... :)

Om jag kommer dit med en glutenfri botten den dagen jag vill ha pizza, så gör de pizza åt mig. :)

(glutenfri pizzabotten finns ju att köpa nästan överallt i butiker) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar