måndag 6 augusti 2012

Koständring ger resultat :)

Jag slutade ganska markant med socker.

Chips, nötter (utan socker) mörk choklad, turkisk youghurt med bär och honung, blev mitt "godis."

Sen drog jag ner på vete, alltså pasta, bröd, osv. för att sen sluta helt och hittade glutenfria produkter.

Nu helt plötsligt så börjar min mage att bli normal igen. :)

Jag vet inte vad som var den största boven...

Jag dricker laktosfri mjölk och vissa laktosfria produkter men jag har ändå stoppat i mig vissa icke laktosfria saker.

Så, för att eg veta vad som var den elaka av dem så borde jag slutat med en av dem åt gången.

Men jag blev så lyrisk då jag hittade info på nätet, massor med andra som har blivit friska, så jag drog ned på allt samtidigt. :)

I dag bakar jag bröd med en brödmix jag hittade i glutenfria hyllan i affären. :)
Jag har lagt i fikon, lite nötter och aprikoser.

Jag var oxå i en ica kvantum butik i dag och hittade våffelmix.
Sen hade de biskvier! Bullar! Winerbröd! osv.

Hahahahhaha!!

Så om man kan unna sig lite socker i bland så finns det sådant oxå som är glutenfritt.

Nästa steg är att hitta glutenfria pizzor.
Det finns ju bottnar att köpa som är glutenfria.
Men jag menar på pizzerior. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar