fredag 17 augusti 2012

Im back! Fast i ny skepnad

På något sätt vet jag inte hur jag ska göra nu.

Det slog mig häromdagen...AJ!
Dåligt skämt...men iallafall. :)

Jag är frisk, inge tid behövs till att fylla dosetten med en massa olika tabletter, ha ont i magen, ha feber, naglar som går sönder, hår som tappas, andfådd då jag går upp för en trappa, vara ledsen, gå upp och ned i vikt pga sjukdom eller kortison osv osv.

Jag har ett jobb, (eller tre st egentligen)inge tid behövs till att kolla arbetsförmedlingens sida, kolla bemanningsföretagens sidor, finslipa sitt cv, deklarera jobb till arbetsförmedlingen, kolla med vänner osv osv.

Jag är singel, inge tid behövs till att bråka om att inte få tillräckligt med kärlek, bråka om lögner, bråka om uppmärksamhet, vara ledsen, vara arg, känna sig ensam osv osv.

Vad ska jag göra nu då? :)

Många dagar/kvällar har gått då jag bara har varit hemma, inte pratat med någon och inte träffat någon.
Jag har behövt dem, för att läka mig själv, hitta tillbaka till min styrka.

Dock har jag blivit lite bekväm i dem ensamma dagarna.
Att få rå om sig själv, göra god mat, se en film, skriva, gå ut med hunden osv.

Men klart jag trivs med vännerna och jag aktiverar mig mer och mer igen.

Plus att jag vill ha min man nu, jag är redo för att bygga en framtid med honom. :)

Det jag har funderat på som jag vill är:

Tai Chi
Hundkurs
Själkurs
Skriva bok

Boken har jag redan börjat på :)
Hundkursen har jag börjat närma mig.
Själkursen vill jag verkligen gå!

De var de som skrev boken "Drömliv", den som verkligen förändrade mitt liv.
De har kurser, den jag vill gå kostar 1.400:-

Inte så farligt dock, men hundkursen kostar 1.200:-
Så tillsammans blir det ju mer än vad som finns....

Men jag har ju massor med pengar! ;)

I vilket fall som helst så känns det som att jag är pånyttfödd.
Det har klivit ut en ny Rebecca med ny nyfikenhet, nya ögon och en ny kropp.
Livet börjar om igen och vilken dörr ska jag öppna?

1 kommentar: