torsdag 7 juni 2012

Han tog spjärn med foten för att få bort den blodiga yxan...

"Men de här kanske vi ska ta bort...eller hur..ja det gör vi!"

Sa jag snabbt som bara den och skyndade fram till den ena yxan som jag tog upp.
Jag sprang sedan mot den andra yxan, jag visste vad han skulle göra om han fick tag på den...

Jag hann inte! Han fick tag i den..

Plötsligt kom en annan man mot oss, mannen med yxan gick fram till honom med ett stort leende och höjde yxan mot honom.

Rätt i bakhuvudet!

Mannen föll död ner och den andre mannen fick dra loss yxan.

Under dessa sekundrar så sprang jag och gömde mig bakom en pelare....
Det var många pelare där vi var.

Jag hörde mina egna andetag och höll krampaktigt i yxans skaft.
Hjärtat slog hårt....

Mannen gick runt och letade efter mig...

Vid ett ögonblick då han vände ryggen till så tog  jag sats och sprang därifrån!

Med ett ryck vaknade jag i min säng, det var fortfarande mörkt ute.

Det är sådanahär nätter med hemska drömmar som jag saknar att krypa tätt intill en partner.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar