lördag 30 juni 2012

Änglavakt

Jag har åkt omkring med min bil med risken att råka ut för en olycka....

Jag skulle byta till mina sommardäck.
Det visade sig att det var två däck som var helt slitna och behövdes bytas ut.

Min bilmeck som jag haft i flera år hade beg däck.
(Då han bytte på andras bilar)
Så han hittade två st som passade min bil.
Jag fick dem gratis.

Direkt då han hade satt på däcken och jag hämtade bilen så kände jag att hela bilen och ratten skakade.
Jag ringde honom och han sa att killarna som balanserade kanske inte hade gjort det ordentligt.

Han sa oxå att han inte orkade vara kvar efter jobbet bara för att balansera mina däck utan vi får ta det då jag någon dag då jag gör tex serivce på den.

Jaha....

Jag fick tag på en däckkille som kunde balansera mina däck och det visade sig att de inte behövde balanseras.
Han som gjorde det sa dock att mina frambromsar nästan var slut så det kunde kanske vara därför ratten skakade.

Kopplingen på min bil var nästintill slut så jag behövde fixa den, bromsarna och byta olja, oljefilter behövdes oxå fixas.

Jag kollade runt med folk om priser mm.
Min egen bilmeck var alldeles för dyr, även då han sa att jag får saker billigare....
En gammal vän plus en bilmeck som han kände gjorde dessa saker på min bil mycket billigare.

Så jag var där med bilen i går.
Jobbet var klart redan på kvällen så jag ska hämta min bil i dag.

Bilen går unberbart nu sa han. :)

Dock har han satt på reservhjulet.....

Varför??

JO det visade sig att skakningarna i bilen berodde på att det var en bula på det ena däcket, mönstret var s-format och trådar stack ut.....

Han sa att det var livsfarligt att åka med, det hade kunnat explodera.

Jag har åkt med det i ca 2-3 månader....

Tänk att min egen bilmeck inte såg det då han slängde på däcken som jag fick.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar