tisdag 4 oktober 2011

Första Yogakvällen, medicinsk yoga

När jag kom dit fick vi plocka fram en yoga matta till oss själva, kudde och filt och välja en plats i lokalen.

Jag valde att sitta nära ledaren , vid ett fönster.

Ljus var tända och det var dämpad belysning.
Så rogivande. :)

Direkt då vi satte oss ned på sin egen matta så kände jag, från ingenstans, att jag började bli ledsen.
"Men vad är detta nu? Inte kan jag väl börja gråta bara sådär utan anledning?!" :)

Då vi började med en avslappningsövning, med slutna ögon så började tårarna att rinna....
De rann och rann i stillhet.

Det är vanligt förekommande i yoga att detta händer hos folk.
Det är en massa känslor som man kommer i kontakt med. :)

Känslorna som kom till mig då var,

Rädsla
Lättnad över att äntligen få ta hand om mig själv
Min sjukdom
Trygghet

Under resten av passet så kände jag mig mer avslappnad, lugn och blev väldigt tung i kroppen.

Efteråt kände jag mig ganska tom och tillfreds.

Jag hörde en kvinna prata med ledaren efter passet och hon sa att hon hade haft migrän i 60 år.....
Tills hon började med yoga.

Detta kurstillfälle är på 8 ggr.

Första gången gjord och de andra kan jag knappt vänta på! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar