onsdag 24 juni 2015

Hamstervakt

Det regnar i dag.

Jag har inget emot regnet, ganska mysigt.

Men visst, sommaren är kort som den är...så det är klart det är härligt med sol och värme.

Ska snart jobba heltid på jobbet i 3 veckor.
Bra för plånboken.

Men snart är också tiden ute och jag har inte hittat nytt jobb ännu.

Detta jobb är tidsbegränsat till september.

Tiden rusar fram, tänkte ta i tu med massor då jag var ledig några dar.
Nu helt plötsligt ska jag tillbaka till jobbet i morgon och har inte gjort allt jag skulle.

Dessutom var det vår nyss.... tyckte jag, och vips, så är det redan slutet av juni!

Jag fick ett meddelande från en bekant som jag jobbade med för hundra år sen.

De ska resa bort och behöver en hamstervakt.

Jag sa, ja, vill ju ha fler djur egentligen, men skaffar inte då det tar tid och pengar.
Så det är kul att ha djur runt sig även då det inte är mina egna. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar