tisdag 9 juni 2015

Bio med killen, I.

Sen i går så har jag fått en värk i magen.

Det känns som att värken är tung och ett på stort område.

Lite som att något är på gång.

Dock vet jag inte om det är tarmarna eller äggstockarna.
Får vänta och se....

Killen, I......

Ja, vad ska jag säga... analysera lite?

Han har varit väldigt "på".

Messat hela tiden och frågat när vi ska ses.

Vi var ju på en promenad och efter den så var han lika på, ang att messa.

Men när vi var på bio så kände jag något annat.

Det kan vara intresset för mig eller privata grejer.
Vad vet jag.

Han var lite mer avståndstagande och efter bion så har han knappt messat mig.
Mest svarat på mina mess.

Jag sa till honom att jag har en sjukdom, på sms, flera dagar innan bion.
Han frågade inte vad jag hade för sjukdom.

Han svarade kort, att det är bra att jag blivit frisk av kosten.

När vi var på bio så förde jag sjukdomen på tal igen, men han frågade inte något då heller.
Svarade bara kort.
Så det blev bara att jag nämnde den i ett ämne om något annat.

När vi satt där och väntade på att klockan skulle gå så att vi kunde gå in i biosalongen, så hade vi inget direkt att prata om.

En sak som jag la märke till då vi dejtade i februari, var att han inte berättade något om sig själv.
Frågade jag, så svarade han kort.

Samma sak nu.

Det är svårt att lära känna någon om man inte pratar om saker.
Man behöver inte berätta hela sitt liv såklart.

Men tex när jag berättade för killen, P, som jag dejtade sist, om sjukdomen, så ville han veta vad det var för något och så hade vi en diskussion om det.
Sen kom diskussionen in på honom och hans erfarenheter.

Att ha en dialog.

När vi skulle skiljas åt, efter filmen, så kramades vi.
Det blev en lång omfamning istället för en kort kram.

Jag kände hur stel jag var i kroppen och att det blev lite jobbigt, men samtidigt var det skönt att få en omfamning. Jag suckade och blev lite mer avslappnad.

Vi höll om varandra tre ggr innan vi skiljdes åt.

När jag kom hem så messade jag honom.

Jag skrev:

"Jag är nog lite osäker när det kommer till killar. Är nog lite rädd. Men det var mysigt att kramas."

Han: "Ja det var det, men känn dig inte tvingad."

Jag: "Det gjorde jag inte. Men jag var lite stel på första."

Efter tio minuter så skickade jag ett till.

Jag: "Jag har stött på allt möjligt genom åren så jag är lite rädd att släppa någon nära."

Han: "Jasså,  det kändes knappt."

Så han skrev inget om det jag skrev om min osäkerhet
Han kommenterade bara kramen.

Det är så han har varit hela tiden.

Jag är en öppen person och det är lättare att lära känna någon då.

Han öppnar sig säkert mer när han lär känna någon mer, eller inte.

Men jag tycker att det är svårt när man inte får till någon diskussion om saker och ting.

Lite tråkigt att bara prata om vädret, typ.... ;)

I vilket fall som helst så avtog hans messande efter biokvällen.

Får se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar