söndag 14 juni 2015

Det snackas om varandra på jobbet

Jag har märkt att det snackas mycket på mitt jobb.

De pratar om varandra och om chefen.

Även i bland om de andra som jobbar där.

På mina dejtsidor så finns det en sida där besökare registreras när de går in på ens sida.
Jag brukar aldrig kolla på den sidan/fliken.

Dock så har en dejtsida gjort det till förstasidan på sin sida.
Så besökarna syns direkt med bild.

Då såg jag en bild på en kille som jobbar på mitt jobb.

Jag sa det till en kollega.

Hon blev helt lyrisk och genast skulle vi leta rätt på en av de andra kollegorna för att visa "fyndet."

Det spekulerades då i att denne kille, som besökt min sida, hade en tjej.
Vad gjorde han på en dejtsida?

Helt plötsligt var det 4 andra som visste om att han hade besökt min sida på en dejtsida.

Sen började de ifrågasätta vad han gjorde på en sådan sida när han hade tjej, osv.

Efter några dagar så stötte jag på honom på jobbet.

Jag frågade nästan direkt om han hade någon tur på dejtsidan.

Han skrattade och sa: "Jo, jag tyckte att jag kände igen dig."
Sen sa han att jag hade fina bilder.

För att visa att jag inte var intresserad så frågade jag:

"Jag hörde att du hade tjej?"

Han berättade då att det är på upphällningen.
De har prövat att få barn i flera år och det fungerar inte.
Det gör att de glider i från varandra och det känns som att det kommer att ta slut.

Så han ville kolla läget lite genom att vara med på dejtsida.

Så..... De på jobbet snackar om varandra, speciellt också om de är sur på varandra.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar