söndag 7 juni 2015

Privat mail på fb

I går då jag skrev: "Varför ska det vara så trögt att få ett jobb?"

Jag skrev ungefär samma sak på en sida på fb som är för kvinnor inom elbranschen.

Jag skrev med några tjejer om svårigheten att få jobb osv.

Många satt eller har suttit i samma sits.

Det tog ungefär 5-6 månader för dem att få jobb.

Helt plötsligt så dök det upp ett privat mail.

En tjej som jobbar på en stor firma i närheten av där jag bor, hörde av sig.

Hon tipsade mig att söka till hennes jobb då hennes chef hade sagt att han ville ha mer tjejer.
Han undrade varför han inte hade fått någon ansökan från lärlingar på ett par år.

Jag fick ett namn på honom och skickade ett mail direkt!

Fattar inte hur jag har kunnat missa det företaget?
Tycker ju att jag har sökt till massor.

Får se vad som händer i veckan, sökte ju fler jobb i går också. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar