tisdag 16 juni 2015

"När ska vi skaffa barn?"

Häromdagen på jobbet, då jag gick min vanliga på jobbet,
så höll hjärtat på att stanna.

Jag gick förbi ett rum med glasväggar.

Där satt ett gäng killar och hade möte eller utbildning.

Jag tittade in där då jag passerade och blicken föll på en av killarna.

Jag höll på att dö!
Det såg precis ut som ett ex till mig.

Han som lämnade mig hux flux, då han sa veckan innan:
"När ska vi skaffa barn?"
Han som jag trodde att jag skulle gifta mig med.
Han som jag flyttade till hus med, där vi bodde 3 månader innan han stack.

Jag blev förvånad över min reaktion.
Jag har ju knappt tänkt på honom genom åren, vadan detta?

Kanske hade jag kommit över honom, men att se honom, där vaknade känslor till liv.
Jag blev ju trots allt lämnad, helt plötsligt, med massa känslor för honom.
Min kärlek för honom fanns ju kvar då.

Jag tror inte att jag har känslor kvar och så, men att det skulle kännas konstigt att se honom, pga allt som var.

Att man blir tagen på sängen, vad ska man säga? Hur ska man reagera? osv.
Jag har ju aldrig tänkt på det.
Han bodde inte i Sthlm tills han träffade mig, vilket underlättade då det tog slut.
Han stack ju från sthlm.

Nu var det ju inte han i alla fall. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar