tisdag 16 juni 2015

Semesterdagar

Efter tre dagar med skov så verkar det ha avstannat lite....

Dock har jag kvar värken i slutet av ryggen när jag vaknar.

Undra vad det kan ha varit.

Åt äpple, potatis, mycket nötter och slutade med p-piller och probiotika.

Var frisk ca en månad och sen prövade jag äpple, efter det potatis, osv.
Sen fick jag ett skov.

Får väl se om det bara var något tillfälligt. Hoppas! :)

Jag är ledig nu i två dagar, och sen några dagar till, nästa vecka.

Har ingen hundvakt och semesterdagar att ta ut.
Perfekt att kunna göra så.

Fördelen med att jobba för ett bemanningsföretag, är att de ser ju ofta till att det finns backup när den ordinarie är borta.

Nu har jag fått lite skattepengar så då kan jag ta tag i saker som jag inte haft råd med.
Som att byta till sommardäck på bilen.

Ja, man kan göra det själv men jag är för svag. ;)

Det är lustigt hur man uppfattar saker olika.

När jag säger att jag inte har råd, så kan jag knappt köpa mat.
Seriöst.
Står i butiken och får välja bort massa livsmedel och bara köpa en av dem.

Medans när andra säger att de inte har pengar så kanske de har sparpengar i alla fall.
Jag var ju tvungen att använda mina till räkningar.

Jag pratade med en person häromveckan.
Personen hade inga pengar.
"När skor är köpta till barnen nu så har jag inga pengar kvar."

Då tänkte jag: Köpte skor?? Jag går med trasiga skor, 6 år gammal jacka, osv....
Jag kan fan inte köpa skor. Jag kan inte ens köpa mat som jag vill. :)

Sen sa personen att de brukar få bonus från jobbet varje år.
Det som var dåligt nu var att det knappt fanns nåt kvar av bonusen.

Det var bara 8000.- kvar.

Hahahhahahahah!

Jag skrattade inombords.

Snacka om att man ser saker och ting annorlunda.

Men sen kan man ju jämföra mitt liv med en som bor på gatan, speciellt i ett annat land.
Då skulle den personen skratta åt mig när jag säger att jag inte har råd. ;)

Jag har börjat förstå att de flesta personer som verkar ha pengar och råd med allt, har krediter, lån, avbetalningar, osv.

Jag skaffar ju inte sånt.
Förutom bil, utbildning och hem, där tycker jag att det är ok.

Annars tycker jag att man inte ska skaffa saker om man inte har råd med det kontant.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar