fredag 22 augusti 2014

Missförstånd med G, igen.....

Jag och G började skriva lite med varandra igen efter "incidenten."

Han frågade om vi kunde ses och jag tänkte att det kan vi väl, det kanske blir annorlunda denna gång.

Sen började samma visa igen.....

Han: "Har du en mattpiska förresten?"

Jag: "Du frågade ju det förut."

Han: "Du skulle ju kolla med någon polare?"

Jag: "Ja, fast när jag föreslog att jag kunde fråga nån så sa du att du skulle köpa en. Så då trodde jag inte att jag behövde fråga."

Sen kopierade jag in ett gammalt sms från honom, för att visa vad jag fick för sms av honom, hur jag uppfattade det.
Jag kanske hade fattat honom fel? 
Det gamla messet: "Jag kan köpa en, det är lugnt."

Han: "Jag vet vad jag skrev! Vad är det med dig?! Förstod du inte mig?"

Jag blev paff. Reagerade han på mitt mess? Hur fan då?

Så jag frågade: "Blev du sur?"

Han: "Du är skum."

Jag skrev: "Är jag skum??" Sen förklarade jag hur jag hade fattat det, varför jag kopierade in hans mess osv. Jag frågade också hur jag skulle tolka hans ord, "Vad är det med dig." Sen skrev jag också att vi inte verkar förstå varandra.

Han: "Du citerade mig... Som om jag inte visste vad jag hade skrivit.
Varför ska du visa mig vad jag skrivit? Jag ställde en skitenkel fråga."

Jag: "Ja, en enkel fråga fick jag och jag svarade på den.
Det verkar som att du tror att jag "trycker" ner dig eller nåt.
Jag kan ha fel. Du kanske reagerar såhär mot alla?
Eller är det bara mig du förstår fel?
Jag menar inget illa med det jag säger eller skriver.
Undrar varför du reagerar så fort."

Han: "Snälla, jag vill inte bråka."

Jag blev paff igen, bråka? Jag bråkar inte.
Jag är som vanligt och försöker förklara saker för honom för att göra mig förstådd så att han inte ska ta saker och ting fel.

Jag: "Bråka i min värld, då är man sur, jag är inte sur, men du verkade va det pga det du skrev?"

Han: "Sluta nu."

Sen skrev vi inget mer.

Alltså, det känns som att han stör sig på mig.
Det känns också som att vi pratar HELT olika språk.

Som att två personer pratar med varandra men om två olika ämnen.

Blir förvirrad, dock så vet jag att jag inte kommer att träffa honom och jag vill inte heller ha någon mer kontakt.

Synd att det ska bli såhär men jag vill inte ha människor i min närhet som retar sig på mig.

Ska bara komma på ett sätt att säga det på till honom.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar