torsdag 14 augusti 2014

G hörde av sig

Varken jag eller G har hört av sig.
För min del känns det som att jag inte vill.
 
I går kväll så hörde han dock av sig på fb.
 
Han frågade hur läget va och jag frågade detsamma.
 
Jag svarade, "ok" två ggr efter varandra.
 
Då skrev han:
 
"Sorry om jag stör dig."
 
Jag: "Varför tror du det?"
Han: "För att du svarar ok på allt."
 
Jag: "Jag svarade ok på de två sista sakerna. Ville du ha mer uttömmande svar? Jag säger ofta, ok. I bland för att jag inte har nåt mer att säga om saken. I bland för att bekräfta det den andre har sagt och i bland för att jag inte vet vad jag ska säga."
 
Han: "Rent retoriskt så för man ju knappas samtalet framåt. Vill inte känna mig påträngande. Har jag någon fobi så är det för att känna mig jobbig eller påträngande."
 
Jag: "Nä, förstår vad du menar. Men jag ansåg inte att jag kunde svara mer än ok på den första saken du sa. När det gäller den andra saken du sa, så visste jag ej vad jag skulle svara då det var lite skumt mellan oss sist. Synd att du har fobi för det. De e väl upp t den andre o säga om du e jobbig i sånt fall."
 
Han svarade inte.
 
I morse hade jag fått ett svar, men det var en sak han hade sett på tv som vi hade pratat om tidigare.
Så han nämnde inget om mitt svar.
 
Jag tar det som att han vill lägga det bakom sig.
 
Jag vet inte hur det känns, jag brukar kunna släppa saker snabbt men detta känns fortfarande olustigt för mig.
 
På fredag ska jag ta en promenad med J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar