söndag 16 december 2012

Migränens verkan

Migrän

Nu ska jag skriva om min hemska migrän som jag ingen borde ha.

I går var jag trött, jag låg efter med sömnen.
Sover jag 7 timmar en arbetsdag så är det för lite.

Näst sista natten blev det 6 timmar, natten innan vaknade jag hela natten av ryggsmärta som jag skrev om tidigare.

Så i går så arbetade jag ett par timmar på mitt extra jobb.
Det är väldigt tungt fysiskt.

När jag kom hem så var jag tvungen att fixa inför kvällen då jag skulle ha folk över för min årliga glöggkväll.

Så, i vanliga fall brukar jag sova en timme eller så, efter extra jobbet men jag hann inte nu.
Jag åt inte heller lunch vilket jag visste inte är bra att hoppa över då jag har arbetat fysiskt.

Då alla kom för kvällen och jag äntligen fick sätta mig ned så började gäspningarna, inga små inte...

Alla gick vid 23.30 utan en kompis.
Vi satt och pratade lite och jag fick fotmassage.
Det gjorde sjukt ont på vissa ställen under fötterna.
Jag hörde att de punkterna representerade ryggen.

Jag kände mig jätte trött och då jag blundade kort så höll jag hela tiden på att somna. Så jag körde ut min vän efter ett tag. :)

Jag vaknade 13.45...jag hade sovit 12 timmar.
Hela min kropp värkte, jag kunde knappt lyfta kroppsdelar för det kändes som att jag hade blivit överkörd.
Till slut kom jag upp och då kände jag den....huvudvärken.

Den börjar ofta sakta, sakta med ett litet tryck/bultande bak övanför nacken.
Jag gick upp ur sängen och kände hur mina ben svek mig...
Jag skakade på händerna och fummlade fram en migräntablett.

Jag kokade kaffe men klarade bara av att sitta på en stol medans det bryggdes.
Tänkte klä på mig men jag orkade verkligen inte.
Jag svettades, skakade, mådde illa och var helt orkeslös.

Då jag drack mitt kaffe var jag tvungen att halvligga på soffan.
Jag kunde inte ligga ner då det gjorde ondare i huvudet.
Så jag satt/låg där i soffan ca 30 min tills tabletten kickade in.

Då jag var ute med hunden så kände jag andfådheten och jag fick inte gå för fort då jag långt i bakgrunden kände hur huvudvärken bankade.
Jag kände också en tickande smärta bakom ena örat.
Tabletten hade ju kickat in men man kan inte anstränga sig ändå för då känner man av värken.
Det känns som att gå i en dimma, man vet vad man gör men allt är lite diffust, smärtan har varit så kraftig.

Då jag höll på att göra middag så kände jag att den svagt började att komma tillbaka igen.
Jag var hungrig och såg verkligen fram emot maten.

Jag tog en tablett och då jag satte mig ned och började äta så smög sig illamåendet på.
Jag ville verkligen inte kräkas upp maten eftersom jag verkligen hade sett fram emot att få mat i magen..så jag fick lägga ner besticken och vila lite.

Det är så fruktansvärt, denna värk, så hemsk!
Jag lider verkligen med alla som har migrän.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar