tisdag 11 december 2012

Diskbråck? nej! del 3

Jag blir lite sur nu.

Delvis för att jag inte är läkare och vet hur saker och ting ligger till.
Delvis för att värken hade släppt då jag skulle till läkaren.

Jag hade ju så jäkla ont i morse.
jag låg i soffan med tens maskinen en timme och sen sov jag en timme.
Sen gick jag upp för att åka till läkaren.

När jag gick upp så hade jag inte ont.
Jag blev förvånad men lättad såklart.

Så jag tog bilen dit.

Väl där så hade jag fortfarande inte ont.

Väl där så berättade jag allt, hon undersökte mig, jag fick lyfta på benen, bli killad under fötterna osv osv.
Hon sa att jag inte hade nån påverkan från diskbråcket iallfall.
Man kan ha diskbråk utan att ha påverkan från det tydligen.

Jag: "Men vad kan det vara då?"
Hon: "Det är svårt att säga, folk får ont i ryggen till och från."
Jag: "Men jag sa ju att jag har haft detta i flera år."
Hon: "Ja, jag vet inte."

Jag sa till henne att jag var lite sur för att jag helt plötsligt inte hade ont, men att jag inte rört på mig så mycket än, det kanske komer tillbax då jag går ut med hunden.

Då sa hon: "Men jag tror inte att du ljuger när du berättar om smärtan."

Så skrev hon ut paraflex, (tror jag de hette) muskelavslappnande och gav mig telefonnr till sjukgymnaster.

Så jag vete fan...tydligen var det inte det då...
Känner mig sur på hela situationen.
 
 
 
 
 

 

1 kommentar:

  1. Har följt din blogg sedan jag sökte på Ulcerös Colit.
    Jag skulle få Humira men var så rädd för den men hade tur och testar nu Pentasa stolpiller och Predklysma.
    Du verkar vara en härlig tjej, en sån som man vill ha som kompis!

    Med vänlig hälsning, Anna i Göteborg

    SvaraRadera