måndag 10 december 2012

Diskbråck?

Jag har problem med svanken, jag har väldigt ofta ont.
Eller...när jag sitter på huk eller på golvet och ska resa mig upp så gör det sjukt ont.

De röntgade min rygg förut och såg att jag hade ett diskbråck längst ned i ryggen.
Ingen nerv var i kläm så det skulle inte ge mig något problem, sa de.

I bland smärtar det på ena sidan av rumpan, högre upp.
Jag haltar lite och det gör ont att böja sig ner osv.
Det brukar gå över efter en dag el några timmar, lite olika.

I går kväll började denna värk helt plötsligt.
På natten vaknade jag av att jag skulle vända mig om och det skar av smärta.
Så varje gång jag vände mig om så vaknade jag....
Sen pulserade det smärta en stund och sen somnade jag igen.
Så har det varit hela natten.

I morse fortsatte det att göra väldigt ont, jag gick ut med hunden och tänkte att det borde bli bättre när man rör sig. Så vi tog en längre promenad.

Det blev bara värre och värre....

Mot slutet av promenaden så kunde jag knappt gå upp för trappor.
När jag kom hem och skulle ta av mig skorna så började jag nästan gråta av smärtan.
Det strålar ut i låret och upp i ryggen.

Jag satte mig på en stol en stund, då försvann den mesta smärtan.

Jag läste på nätet att man ska röra sig, att det är bättre.
Men smärtan blev ju mer då?
Nu märker jag ju att stillasittande gör oxå så att smärtan kommer tillbaka, den morlar.

Jag har iallafall ringt både naprapaten jag gick hos förut och min vårdcentral.
De ska ringa upp.

Vad ska man göra när man har såhär ont?
Smärtstillande, sa en vän.
Nja..helst inte va....
Ska man bara härda ut?

Läste på nätet att det läker efter ett tag.
Men jag trodde att man hade det hela livet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar