lördag 29 december 2012

Förkylning och killar

Då slog den till ordentligt, förkylningen jag fick.....

Jag har legat i soffan sen i onsdags.

I går somnade jag 22.30 och vakande klockan 10.00 i dag.
Det behövdes.
I dag har jag fått lite hosta, så då är den på väg över.
När jag blir förkyld så brukar det börja med halsen, sen snuva och sist hosta.

Får dåligt samvete för hunden då man inte kan vara ute lika mycket.
Så jag gömde godis i lägenheten, fick även tips av min vän som har hund att slå in dem i paket och gömma. Tomma dassrullar är bra till sånt. :)

Sen att kasta hans leksak flera ggr från soffan är ju inte så ansträngande för mig :)

Det är grymt tråkigt att vara hemma..ligga i soffan och kolla på tv...fy...
Jag som ville träffa vänner, dejta, shoppa. :)
Men, men....

Killar, killar....
Det brukar ju vara dött i längre perioder för att sen dyka upp flera samtidigt.
Hm...

Jag fick kontakt med A, på nätet, vi skrev ganska ofta till varandra.
Han är 39 år och har hus i Uppsala.
Det kom fram i går att han är steril....
Han säger att man kan få barn på andra sätt, de blir ju inte hans biologiska dock.
Jag visste inte hur jag skulle ta det.
Det måste ha varit tragiskt för honom att få veta det, han var 18 år då han fick beskedet.
Det är svårt för mig, känner jag, då jag inte känner honom.
Hade man träffats och gillat personen och han berättade att han var steril...
då hade man kanske kört vidare ändå. Men nu....? Jag vet inte... hm....

Sen har vi E, som jag skrev om förut, han som höll på med musik.
Han ringer i bland och vill fortfarande träffas.
Vi skulle ha setts men jag blev ju förkyld.

Sen har det dykt upp en kille, I, som jag träffade ute då jag var i hop med mitt ex.Han minns att jag sa att jag hade pojkvän då.
Vi träffades 2 ggr ute och sista gången sa jag att det var problem med pojkvännen.
Men det var allt, vi pratade lite grann men sen inget.
Jag håller mig till en tills det är avslutat, om det blir så.

Han hittade mig iallafall på nätet nyligen.
Han jobbar som snickare.
Han ringer och smsar mig ofta.
När vi pratar i telefon så pratar vi ofta 2 timmar.
Han är otroligt vettig och verkar jätte snäll.
Han verkar ha ett fint tankesätt.
Att man tex ska förlåta, respektera och bry sig om andra.

Sen är det en gammal dejt som vill att vi ska träffas på en fika. R.
Han är trevlig men det var nåt som inte klickade där..har jag för mig.
Jag gillar inte att han små kritiserar andra människor.
Jag är inte så som person och vill inte heller leva med en som är så.
Så jag vet inte, får väl ta en fika och se.

Sen är det han, S, som inte hade avslutat helt med sitt ex.
Vi har ringt varandra varje dag nästan, hans pappa låg för döden pga alkohol.
Jag har varit ett stöd för honom.
Jag har inte tänkt på ifall det kan bli något mellan oss, jag har släppt det.
Hans pappa dog några dagar innan julafton....
Dock hör han av sig fortfarande och vill ses.
Jag vet inte....har bara sett det, mot slutet, att jag har velat vara där för honom.
Även då vi inte känner varandra så bra, en människa i sorg...klart man vill vara där om de behöver en.

Ja, så vi får väl se..först och främst ska jag bli frisk....
Sen vill jag shoppa!! :)
Hahahha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar