söndag 23 december 2012

2012 är snart till ända

I morgon är det julafton.
Jag känner mig glad och väldigt tacksam för livet och dess innehåll. :)

Min pappa och styvfar kommer ner över jul och det känns hur bra som helst!

Jag vill verkligen ha dem här i Sthlm.

Tycker att det har hänt massor med små saker runt mig den senaste månaden.

*En vän som hör av sig varje dag pga hans pappa ligger för döden pga alkohol.
Hans pappa dog häromdagen.
*Min styvfar har opererat sina kärl i benen.
*Hans bror dog samma dag.
*Jag hade grymt ont i ryggen i två dagar och grinade av smärta.
*Jag skulle ha glöggkväll och en massa vänner kom över.
(allt fix innan de kom)
* Mitt annars ganska stillsama jobb, där var det en del att göra.
Fick ju ta emot julklappar som skulle delas ut till hela kommunen och fixa dem.
*Jag var med en vän till en grupp som gjorde en massa övningar.
Det öppnade mig ännu mer och nu känner jag sån stark kärlek till andra.
Jag fick kontakt med en tjej där, vi pratade inte så mycket men det kändes verkligen som vi hade setts förut i livet.
*Alla pratade om domedagen i fredags den 21 dec. Det var ju ingen domedag.
Mayafolket räknade ut att en tidscykel 5 125 år var slut och att det skulle börja en ny.
* Jag har den senaste tiden känt mig väldigt blödig, lätt till tårar och väldigt känslig, fast ändå varit glad.
*En bekants katt, som var innekatt, stack ut en dag och hittades på körd och halväten.
Jag börjar gråta då jag tänker på det för mycket.
Har haft så lätt för att känna andras smärta.
* Detta år har jag verkligen gjort en egen resa.
Det känns helt fantastiskt!
Allt har ju bara blivit positivt detta år när jag tänker efter. :)
Jag känner själv att jag skrattar väldigt ofta nu och har en mer positiv syn på saker och ting. :)

Tack för detta år som snart är till ända!
Jag älskar mig själv, jag älskar min hund, jag älskar mina pappor, jag älskar mina vänner och jag älskar mitt liv och är så tacksam för allt! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar