torsdag 27 december 2012

Förkyld

I går bröt en förkylning ut.
Jag hade 38 grader då jag la mig.

Det är första gången, vad jag minns, på ett år som jag blir förkyld.
Det känns ju jätte bra att vara frisk så mycket.

Det som känns mindre bra är att det gör ont i tandraden då jag har snytit mig, som jag gör var 5 minut, att jag inte sov mycket alls i natt pga förkylningen och att...

Klockan ringde 06 för att jag ska till jobbet......

Min kollega är utomlands och de har ingen annan att sätta in.
Min chef är ledig så jag ringer inte in och säger det.
Men jag ska maila henne så att de vet framöver.

Mitt jobb har vetat om att de borde lära upp någon annan i fall det skulle behövas.
Men de har inte gjort det, det har nästan gått ett år sen jag började där.

De är väl bekväma med att jag alltid är frisk....

Jag mår riktigt dåligt i dag....
Svettas, det snurrar, svider i ögonen, nyser som en tok, ja...jag mår inte bra..

Men jag åker dit och gör det viktigaste, åker hem och vilar och sen åker tillbaka i eftermiddag och avslutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar