måndag 1 augusti 2011

Helgens händelser

Helgen har varit händelserik.

I torsdags handlade jag för 600 kr till bakning inför lördagens födelsefika.
På fredagen ringde jag och beställde en tårta.

På fredagen så var det 3 st som talade om att de inte skulle komma.

Alla skulle komma klockan 14.00

De som var kvar och skulle delta på lördagen var 4 st.
På lördagen fick jag först ett sms om att den ena skulle bli sen...

Då jag hade dukat upp och bytt till klänning och precis skulle garnera det sista bakverket, ringde telefonen.

2 stycken skulle på ett annat jippo först innan de kom till mig. De trodde att jag hade fått det berättat för mig förut. Miss i kommunikationen...

Jag blev så ledsen och besviken.

Jag plockade undan allt! Bytte om till bikini och sa till min sambo:
"Nu skiter jag i allt! Vi åker och badar!!"
Sen skickade jag sms till de andra 2 och sa att det var inställt.

Efter mycket om och men så slutade kvällen bra.
En vän, hennes sambo och 2 barn kom upp och överraskade mig.
Så till slut på kvällen blev det 6 st som kom och åt tårta. :)

Tyvärr så fick jag rygg och huvudvärk på lördag dag som kom och gick.
Jag vaknade på natten och fick ta en till värktablett.
Söndagen inledes också med fruktansvärd värk, värktablett och vila...

(Ska ringa läkaren i dag. Hon skulle ju skicka remiss till en reumatolog.)

Jag skulle blivit överraskad av en till vän och hennes sambo med barn...
men istället hamnade hon på akuten med en cysta på den ena äggledaren och ett utomhavandeskap på den andra äggledaren....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar