måndag 8 augusti 2011

Jobb, hund och böcker

Jag tänkte inte skriva något inlägg i dag, för jag var sur...

Tänkte att det skulle bli ett jäkla tråkigt inlägg med massa negativitet.
Sovit dåligt igen...

:)

Men sen på lunchen så hittade jag en pocketshop. Jag älskar böcker!
Fakta böcker. Så jag hittade två stycken. :)

Energitjuvar - I familjen, i relationen och på jobbet.
Drömliv - Lycklig på riktigt.

Sen var jag inne på arbetsförmedlingens sida och sökte ett jobb.
De var egentligen ute efter en person som precis hade tagit studenten.
Det har ju inte jag..det var ju ex antal år sedan, men...

Jobbet är det jag pluggade till 2009!!! :)

Så jag sökte det ändå, de svarade på en gång att de var intresserade.
Men de var rädda för att jag var för kompetent och att lönen inte var påverkningsbar.
Den var låg....

Jobbet är inte heller på heltid varje dag.

Men då skrev jag tillbaks till dem att om det finns ett schema att gå efter, ja då kan jag även jobba på mitt extra jobb. Jag vill komma in i IT världen! :)

Får se vad de svarar.

Sen pratade jag precis med den nya hundvakten.
Hur grym som helst!
Hon hade varit ute med min hund i 45 min! :)
Sen hade han fått följa med upp till dem en stund.
Hon har själv hund.

Kändes jätte bra!

Hon kan bara till början av september, men det är alltid bättre än inget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar