torsdag 25 augusti 2011

Sjunga

Tog mig som sagt i kragen och ringde en kör. :)

Folk har ju sagt till mig genom åren att jag ska vara med på idol.
Men jag har inte vågat.
Och tur var ju det...

Jag vill inte att miljontalstittare ser på när någon säger att jag är skitdålig på att sjunga. :)

Så i går stod jag där, ensam med körledaren och pianot och skulle göra ett sångprov.
Nu gällde det....

För att göra historien kort. :)

Han rekomenderade mig att vara med i den kören som inte hade några krav.
Där vems som helst kunde delta i.
Jag skulle börja där...

Saken är den att min nervositet förstörde allt....
Den gjorde så att jag spände min käke och fick inte fram höga toner.
Jag är heller inte skolad så jag kan inte sångteknik.
I en kör så ska man sjunga utan vibrato...och jag har mycket vibrato i min röst.
Är man skolad så kan man stänga av den.

Men...det viktigaste av allt...... :)

Kunde jag sjunga alls?
Hade jag en bra röst?

Han sa att jag har en jätte fin röst! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar