måndag 15 augusti 2011

Lycka, och oro till max!

Oj oj denna helg tar priset..
I fredags, så fick jag frågan om jag vill stanna till december på jobbet.
Lördagen, upp och jobba på mitt exta jobb.

Sen gick jag på en efterlängtad techno/trance/house fest.

Jag märte att min hund var lite konstig.
Han betedde sig som att han hade ont fast ändå tveksamt...
Då jag kom hem på natten så var det ingen skillnad.
Jag upptäckde att han var alldeles svullen i baken.

Jag misstänkte genast analsäckinflammation.

Så...natten sovs orolig, eller det som är kvar av den...
Både hunden och jag.

På söndagen så åkte jag in till djursjukhuset med honom.
Eftersom det var akut och söndag så var det en massa andra där också...

Han låg och tittade nyfiket på andra och ungefär varje kvart så reste han sig och sprang runt av smärtan...
Efter 3 timmar i väntrummet så tog jag upp honom i mitt knä, där la han sig tillrätta.



Helt plötsligt så for han upp igen av smärtan, jag satte försiktigt ned honom på golvet...
Jag upptäcker till min fasa att det är blod på min hand, mina byxor och golvet!

"Den sprack!" är allt jag får ur mig.

En av personerna i väntrummet reagerade snabbt och kom till mig med papper.
Hon sa också till i receptionen så vi fick komma in direkt till veterinären.

Väl där inne så klämde de ut det sista och min hund skrek... :(
Jag var inte ett så himla bra stöd...tårarna rann. Men jag försökte :)
Sen gjorde de rent och gav honom sprutor. En med smärtstillande och en med antibiotika.

Jag frågade vad skillnaden var med att den sprack och i fall den inte hade gjort det.
Hon sa att den värsta pressade känslan för hunden var borta och det blev billigare för plånboken....

Nu är vi hemma och vilar i massor. Jag har fått ta ledigt från jobbet och passar honom hela tiden.
Han får smärtstillande och penicilin. I dag var första gången på 2 dagar som han gjorde nr 2...

Ja...och som sagt...när något är jobbigt...då är det lätt att bara lyfta luren och ringa...
Min sambo sa att jag skulle ta hans sparpengar till veterinären, (pappa ställde också upp)




2 kommentarer:

  1. Stackars lilla gubben! Det är så fruktansvärt hemskt att se dom må dåligt och ha ont, utan att kunna hjälpa, eller säga att det kommer att bli bra. Tur att ni var på sjukhuset i alla fall, och att han mår bra nu! Kramar

    SvaraRadera
  2. Stackars liten! Hoppas att det blir bra snart! Kram till dig och vovven :-)

    SvaraRadera