onsdag 17 augusti 2011

Skönt att vara i från jobbet en stund

Jag ringde till mitt jobb i måndags förmiddag.

Berättade vad som hade hänt för en person som sitter närmast mig på jobbet.

Den personen sa "oj då" ett par ggr och frågade sedan direkt.

"Kommer du i morgon då?"
"Nja det är tveksamt..." sa jag

"Ja, för det måste du besluta om nu och ringa ditt bemanningsföretag på en gång om.
För det måste de veta så att dom kan fixa en ny person. Jag kan INTE sitta här och svara i telefon.
Annars får vi ju ta in ett annat bemanningsföretag."

Jag blev tyst och snopen...

Här går jag och tror att vi kan prata om det mesta och att vi tycker om varandra.
Så säger den personen en sån här sak...?

Saken är den att denna person inte har så jätte mycket att göra själv denna vecka och den personen ska kunna ta telefonen annars.

Det är några andra som sagt det till mig, själv säger den här personen att de andra också ska ta telefonen. Suck... Hur ska det vara egentligen?

Tyvärr så känner jag då jag är ledig nu att jag inte längtar tillbaka alls.....
Det var inge kul att var uthyrd...
Vissa verkar bara bry sig om att jobbet blir gjort, de verkar inte bry sig om personen.

Visst det är därför företag har ett bemanningsföretag. De betalar mer, men de behöver inte bry sig alls om i fall den uthyrda är sjuk eller liknande, bemanningsföretaget fixar alltid en ersättare.

Men för mig känns det grymt opersonligt....
Sen är det massa andra små saker som gör att jag inte trivs...

MEN

Jag är glad att ha en inkomst :)
Det är ju bara att söka vidare efter andra jobb,som vanligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar