onsdag 1 februari 2017

Blöder mer...

Jag tog den första tabletten ganska sent i går. Vid kl 16.
Man ska ju ta kortison på morgonen.

Men en läkare sa att det var ok. Måste ju börja omgående.
Det tar ett par dagar innan tabletten ger effekt nämligen.

I natt så klarade jag mig från att vakna med att blod mm ville ut.

Men jag började att blöda mer i går kväll.

Även i morse då jag gick på muggen.
Det enda som ville ut var slem och blod. :(

Inte undra på att jag har gått ner nåt kilo och har lite feber.
Kroppen tar väl extremt mycket stryk nu.

Jag fick min mens i går också.

En gång, såg jag den, sen har den varit nästan obefintlig.

Antagligen är det skovets fel...

Biverkningarna var många.
Det brukar ju vara 1 av 100 som drabbats men här var det 1 av 10, och den listan var lång.

"Vanliga (kan förekomma hos upp till 1 av 10 användare)
  • Halsbränna
  • Muskelkramper och magsmärta
  • Hjärtklappning
  • Dimsyn
  • Hudutslag eller hudklåda
  • Rikliga eller oregelbundna menstruationer hos kvinnor
  • Låga kaliumnivåer i blodet som kan orsaka muskelsvaghet eller trötthet, törst eller ”stickningar”
  • Cushing-lika symtom såsom runt ansikte, akne, viktökning och ökad benägenhet att få blåmärken
  • Illamående eller huvudvärk
  • Försämrat försvar mot infektioner
  • Beteendeförändringar såsom nervositet, sömnsvårigheter och humörsvängningar" Källa: Fass
Lite läskigt men vi får se vad jag får, om jag får något.

Det vore ju tråkigt om medicinen inte fungerade.
Det är ju inte alls bra att blöda så mycket och inte göra något åt det.

Men får ha is i magen i ett par dagar, samtidigt är jag lite nervös för biverkningar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar