tisdag 3 maj 2016

Så trött på att vara sjuk....

Vilket jävla skit!

Ordagrant.

Jag är dålig, jag blir inte bättre, nån ljusning kanske, i någon dag, men sen är jag tillbax igen.

Jag var borta från jobbet förra veckan, började jobba i går, måndag, och i dag så är jag hemma igen.

Jag gjorde mig iordning och hade jobbarkläderna på, men det gick inte.

Ont i hela kroppen, varje rörelse är ansträngande.
Vaknar på natten när jag ska vända mig om, för att det gör ont i kroppen.
Svullen kring ögonen.
Sjukdomskänsla, som att någon har väckt mig mitt i natten.
Sitter på muggen, läääänge, och har sådan kramp så att jag blir frusen och illamående.

Jag brukar hålla i mig i något när kramperna kommer för att det gör sååå fruktansvärt ont.....

Efteråt är jag helt slut, frusen och vill bara lägga mig i fosterställning en stund.

Jag fick beslut från försäkringskassan i går, att jag får särskilt högriskskydd i ett år.

Det kändes såååå bra, gentemot företaget.

Det innebär att jag slipper karensdagen och försäkringskassan ersätter företaget för min sjukfrånvaro från dag ett.

Har nu ringt sjukhuset och läkaren ska ringa mig under dagen.

Får se vad de säger att jag ska göra.
Åka in och undersökas?
Åka och lämna blodprover?

Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar