onsdag 22 oktober 2014

Skolan, hunden och flyktingar

Nu är det bara tre dagar kvar av skolan....

Varje kurs avslutas med ett prov i vanliga fall, men inte denna, den sista.
Den avslutas med ett projekt som vi ska presentera i Power Point, två och två.

Sen på fredagen ska jag göra omprov i det där viktiga ämnet....

Känns jätte konstigt att det redan har gått 1 1/2 år.
Visst praktiken har jag kvar, den håller på till december och sen kallar skolan oss för att ge oss betyg och bjuda på tårta.

Men skolan är ändå typ, slut, denna vecka.....

Jag var hos vet med min hund.
De tog blodprov, hon som gjorde det sa att hans ven rullade, att hon inte fick tag på den.
Jag kunde inte titta, läskigt med nålar. :)

När det var klart så tittade jag dit och då hade han blod på hela benet och det hade även droppat på bordet.
Eh... ska det se ut så?
Inte när jag tar blodprov i alla fall. Usch...

Veterinären ringde efter ett par dagar och sa att hans levervärde ALAP var lite förhöjt.
Då söver de inte.
Han måste ju sövas för att dra ut sin tand.

Så vi ska tillbaka om några veckor , ta ett nytt blodprov, för att se om levervärdet har gått tillbaka till normalt.

De sa att det kan bero på massa olika saker och att jag bara skulle ta det lugnt än så länge.
Det behöver inte vara nåt farligt.

Jag har fått höra av hundar kan få förhöjda levervärden av mycket protein i maten.
Speciellt om det är en äldre hund.

Sen har jag fått höra att en hund ska ha föda som påminner mycket om vargens, alltså mycket protein.

Så jag vet inte....

Han får ju mat som inte innehåller spannmål, vatten och konstigheter.
Han får Orijen. Alla vitaminer tex kommer från naturen, i form av växter, rötter, frukt, grönsaker, osv.

I går var jag och lämnade kläder till flyktingar i Västberga.
Jag gick upp till reception, där stod det ett gäng killar.
Jag frågade om någon pratade svenska.

Killarna frågade, "Clothes?"
Jag svarade, ja.

De typ, sprang ner till min bil.
Jag trodde ju att de skulle hjälpa mig att bära....

Jag stod kvar, tillslut så kom hon som jobbade i receptionen.
Jag sa att jag hade kläder med mig.

Hon: "Då får du köra runt till baksidan."
Jag: "Jag står utanför, det var några killar som redan sprang ner till min bil."
Hon: "Då är det kört..."

Kört?

Jag vände och gick ner till min bil, killarna stod där och väntade.
Jag öppnade bagageluckan och de tog ut påsarna på nån sekund!
Nån av killarna frågade: "For men?"
Jag svarade, ja.

Sen små sprang de in och svängde in i en korridor i hotellet, inte upp till receptionen.

Snopen blev jag men nu fattade jag. :)

"Då är det kört", betyder att killarna tar påsarna med kläder, går igenom dem själv och ger överblivet till personalen så att de kan dela ut till andra.

Hhahahahahha
Jag visste ju inte det, trodde bara att de var hjälpsamma.

Vilken grej alltså.... Här har de flytt från krig, med de kläder de har på kroppen typ. Så tragiskt.

En äldre kvinna som stod utanför sa, "Thank you, thank you."

När jag åkte därifrån så tänkte jag ändå att kläderna kommer att göra några glada.
Det var alla mina exs kläder som var kvar, som jag skulle lämnat till second hand.
Det här var ju bättre.
Killarna som tog påsarna var ju i mitt exs size.
Plus en ganska ny vinterjacka, herr, som en av mina klasskompisar gav mig för att han visste att jag skulle dit och lämna kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar