onsdag 8 oktober 2014

Min konstiga natt...

Min natt var sååå konstig....

Jag hade svårt att somna och när jag väl gjorde det så kändes det som att jag pendlade mellan att vara vaken och att sova.

Först flyttade jag på mitt hår på kudden, jag vet inte om jag drömde eller var vaken.

Då kände jag något som rörde min hand!!

Jag satte mig upp och såg en stor skugga flytta sig från min kudde, snabbt!

Jag tänkte "stooor spindel."

Jag kastade mig ur sängen och fick tag i sänglampan och tände den.

Inget...

Jag tittade under kuddarna, under sängen, på kanten av sängen...Inget....

Ok...? var det en dröm eller inte?

Jag somnade igen.

Jag vaknade av att det kände tungt över bröstet, som att någon la sig över mitt bröst.
Bara över bröstet.
Det blev tungt att andas.

Jag öppnade ögonen och tittade ut i mörkret.
Det kändes som vanligt igen.

Sov jag?
Drömde jag?
Var det hunden som la sig nära mig så att mitt täckte drog åts?

Jag vet inte...

Jag somnade om.

Helt plötsligt hör jag en låt spelas högt.

Cajsa-Stina Åkerström, "Fråga stjärnorna om när."

Sen ser jag en kille stå med ryggen mot mig och banka på väggen mittemot sängen.
Han rörde sig framåt längs väggen, och bankade uppe, nere, i mitten.

I samma veva så kände jag tyngden över mig igen.

Något drar lite i mitt täcke, uppe vid axeln.
Någon/ nått börjar ta tag i mina armar och bända bort dem från kroppen.
De låg över min mage och bröst.

Mina armar var stela, jag försökte skrika "NEJ!"
Jag fick inte fram något!

Panik, de håller i mina armar och försöker få dem utmed sidorna,
eller inte vet jag vad som händer!!!

Tillslut lyckas jag få till ett högt, klart, "NEEJ!!

Bara det att jag gör det så tydligt så att jag hör det, för jag är vaken.

Vaknade jag nu?

Vad var det som hände?

Är det något gammalt minne som hänt?

Finns det något övernaturligt?

Jag lyckades somna om och sov till 5.30, tittade på klockan, en timme kvar tills den skulle ringa, somnade om.

I dag då jag skriver detta inlägg så fann jag låten av henne på Youtube.
Texten är lite lustig att höra, med tanke på den resa jag nyss gjort.

Jag har inte en aning om vad detta betyder/är.

Hoppas att jag snart får veta.

Det var en konstig natt...

https://www.youtube.com/watch?v=iOQbjxl4LKo



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar