söndag 12 oktober 2014

Jag har fått praktik

Jag mailade till några elfirmor under sommaren.

En svarade och skrev att han blev imponerad av mitt cv, att han hade semester och att han skulle höra av sig om några veckor.

Några veckor gick, jag mailade honom och frågade om han hade kommit tillbaka från sin semester.

Han svarade, ja, och att han skulle återkomma.

Det gick några veckor till och till slut mailade han att och bad om ursäkt att han inte hade hört av sig.
Han skulle ha möte med arbetsledarna och prata med dem om mig.
Så skulle han svara mig om en vecka.

En vecka gick...
Jag mailade honom och skrev: "Hur fick mötet?"

Inget svar, skolan skulle sluta helt om några veckor och jag började känna mig stressad.
Jag tänkte att jag borde söka fler platser men något i mig sa att jag skulle ha is i magen och vänta.

En dag kände jag starkt, "Nu ringer jag fan honom". :)
Jag vill bara veta.

Så jag ringde, han var inte där, så jag sa att de skulle säga att jag hade ringt och att han visste vem jag var.

Det tog några timmar, sen ringde han upp.
Det första han säger är, "Det lönar sig att vara ihärdig."

Han sa att jag fick praktisera där och att jag skulle komma dit i dagarna och hämta kläder.

Vi hade inte ens träffats och han erbjöd mig praktik? :)

Väl där så satt vi och pratade länge.
Han var en jätte snäll och ödmjuk person. :)

Han sa, "Vi får se vad du tycker om oss och så, så får vi se hur det blir med fortsättning efter praktiken."

Jag kände mig så glad då jag gick därifrån! :)

Så vecka 45 börjar jag praktisera. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar