tisdag 7 oktober 2014

Målet att bli frisk, del 4

Jag letade vidare efter minnen.

Helt plötsligt befann jag mig i mammas lägenhet.

Jag var ca 10 år, stod i köket.

Mamma och hennes kille bråkade som bara den.

Jag gick fram till en låda i köket och öppnade den.
Där låg en massa stora knivar.

Jag valde en, satte den mot magen och gick fram till mamma och hennes kille.

"Om ni inte slutar att bråka så kommer jag att hugga mig själv i magen."
Sa jag och tryckte kniven hårdare mot magen.

De lugnade sig lite och jag gick in i mammas sovrum med telefonen.

Där ringde jag mitt syskon som bodde på samma ort som mig.

Jag grät och berättade allt, "Får jag komma över till dig nu?" frågade jag.

Mitt syskon sa: "Nej".

När jag gick igenom detta i mitt huvud så gjorde det så ont.
Vilket svek.....

Helt plötsligt såg jag mitt vuxna jag komma in i lägenheten.
Stegade rakt fram till sovrummet med bestämda steg,
slet upp dörren till sovrummet, böjde sig ner mot lilla jag, och lyfte upp mig.
Lilla jag satt i stora jags famn och blev utburen ur lägenheten.

Jag såg framför mig hur mitt vuxna jag sa till mitt lilla jag:
"Du är trygg nu, jag älskar dig, du är trygg nu."

Jag blev alldeles varm och log stort för mig själv och kände sån lättnad i kroppen.
Sen somnade jag.

(jag minns att då jag gick i terapi så gjorde hon något liknande.
Att man skulle "rädda" sig själv med sin vuxna person.)

Lördag: Inget blod....
Inget blod??!
Va??
Det var helt borta!

Som att stänga av en kran!

Jag blev så glad och lycklig, jag kom på mig själv att säga, Tack!
högt för mig själv. :)

Jag är inte helt hundra i magen än men det absolut värsta är över.
Det som är nu, är så lite och går inte ens att jämföra med det som var för några dagar sen.

Det är helt sjukt vad vi är kapabla till!
Vilken makt vi själva har. :)

Jag tror på det här och detta är andra gången som jag gör mig själv frisk. :)

Jag fick höra om en forskare som skrivit böcker och så.
Han heter Bruce Lipton.
Jag ska försöka att få tag i hans bok som finns på svenska.
Annars finns det massor material på engelska.
Han finns även på Youtube.

Info på nätet:

"Det finns ny forskning från stamscellsforskaren Bruce Lipton som visar att våra celler styrs av hur vi tänker och våra inlärda mönster från barndomen.
Med andra ord - vi KAN själva förändra vår livsstil, ändra synsätt, förändra stress till att bli friska/må bättre. Läs gärna på hans hemsida om hur stamceller kan bli olika saker beroende på hur de styrs och hur vi kan vara delaktiga i det."


Så detta var en delning av det jag har upplevt den senaste veckan.
Lite väl personligt kanske, men vill gärna dela med mig. :)

Vissa tycker kanske att detta är humbug, men tack ändå att du tog dig tid att läsa.

Alla regisserar sig eget liv själv. :)

Klart som fan att jag vacklar i min trygghet i bland, jag blir rädd, osäker...
Jag är ingen supermänniska. :)
Men jag får påminna mig själv om att sluta känna dessa negativa tankar.
Vissa dagar mer och vissa dagar mindre.
Jag måste påminna mig om att känna tillit, allt löser sig. :)


Stor värme och kärlek till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar