fredag 24 maj 2013

Känner mig lite irriterad på den nya chefen

Fick ett mailsvar från det nya företaget som ska ta över från augusti.

Hej Rebecca,

Du frågade om din kollegas ledigheter.

(som jag gör nu, jobbar extra när han är ledig)

Vi har för avsikt att planera in kända ledigheter i halvtiden.
Exempel: Din kollega arbetar torsdag kväll och är ledig fredag.
Halvtidstjänsten är då redan planerad för fredagen på heltid den dagen och är inte tjänstgörande på veckans tisdag eller nästkommande tisdag.

(det innebär att jag inte får någon extratid, eftersom han planerar att man tar bort en dag veckan efter.)

För övriga ledigheter som din kollega tar, finns visserligen möjlighet till fler timmar.
Dock måste vi ta hänsyn till att fler medarbetare hos oss kommer att behärska uppdraget och behöver träningstid och att vi inte kan låta halvtidstjänsten sköta alla dagar på egen hand.

Ring om du har frågor.

Vill gärna ha ditt svar idag, tack.

Mvh

Jag känner att jag blir irriterad av att läsa detta.
Det känns som att han vill ha bort mig.
Det är ju billigare för honom att ta in sina unga söner som han sa att han ska göra....


VISST!
Jag har sagt att jag vill gå vidare, jag vet inte riktigt vad jag blir irriterad på....Att jag känns som nåt oviktigt som kastas bort bara.

Kanske inte har "rätt" att bli irriterad eftersom jag ändå vill gå vidare.
Men jag vet inte...sättet han säger sakerna på kanske gör mig irriterad...
Och de han har sagt förut.

Att han tyckte jag hade hög lön för att vara vaktmästare tex...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar