torsdag 16 maj 2013

Pappa och Trygghet

Min pappa och jag har fått jätte bra kontakt de senaste åren.

Nu i år har vi sjukt bra kontakt!

Jag ringer honom varje dag, faktiskt :)

Nu när mina pappor har flyttat ned till Sthlm så är jag hos dem ofta.

Det slog mig häromdagen att pappas och min kontakt har påverkat mig positivt nu på senaste tid.

Det var när en kille sa att jag var en trygg person.
jag blev förvånad att jag fick höra det och det fick mig att fundera.

Ja, jag har blivit mer trygg och säker i mig själv den senaste tiden.

Delvis för det jobb jag har gjort med mig själv och delvis pga min pappa.

De flesta vet, annars kan man läsa det överallt inom psykologin, att en frånvarande fader påverkar tjejer negativt i deras livsval.
Hon söker efter män som är omöjliga att älska och oförmögna att ge kärlek och trygghet.

Allt handlar om bandet till sin fader och är det otryggt så är det svårt för henne att hitta en trygg man.

Men, är relationen trygg så är chansen stor att hon hittar en trygg man.

Så, det känns underbart att känna sig stabilare och även få höra det utifrån! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar